Brochure verschenen voor aankomend jeugdhulpverleners

Sinds 1 januari 2015 zijn het nieuwe jeugdstelsel en de Jeugdwet van kracht. Wat het stelsel en de wet inhouden, en wat zij betekenen voor de aankomend professionals in jeugdhulp en jeugdbescherming valt te lezen in de nieuwe brochure ‘Beroepsregistratie en beroepsontwikkeling in jeugdhulp en jeugdbescherming’. De  brochure is van belang voor studenten die een opleiding volgen waarmee zij als professional aan de slag zullen gaan in jeugdhulp en jeugdbescherming.

Als zij daar werkzaam zijn krijgen zij te maken met de veranderingen in het werkveld en de beroepspraktijk door het nieuwe jeugdstelsel en de Jeugdwet. Die veranderingen vragen van jeugdhulpverleners onder meer dat zij zich nog intensiever bezig gaan houden met hun beroepsontwikkeling. Ook zullen zij zich registreren in het beroepsregister.

De brochure is een uitgave van de Vereniging Hogescholen en ontwikkeld in het kader van het Programma Professionalisering Jeugdhulp & Jeugdbescherming. In dat Programma participeren branche- en beroepsorganisaties, gemeenten, initieel onderwijs en cliëntorganisaties.  De brochure is uitsluitend digitaal beschikbaar.

Download de brochure