Bijeenkomst

Heo-dag tijdens Week van het Economieonderwijs

Hoe geef ik duurzaamheid, meervoudige waardecreatie en brede welvaart een plek in de kernvakken van mijn (economische) opleiding? Hoe leer ik studenten zélf afwegingen maken in het aanbod van economische theorieën? Welke transitie moeten hogescholen maken om dit onderwijs te kunnen verwezenlijken?

Op woensdag 20 november organiseren de Week van het Economieonderwijs, Newbee-fest samen een dag voor docenten, onderzoekers en bestuurders in het hbo. De dag vindt plaats bij Saxion Hogeschool in Deventer.

Aan verschillende thematafels gaan docenten, onderzoekers en studenten met elkaar in gesprek over hoe zij thema’s als betekeniseconomie, meervoudige waarde en circulariteit nu al integreren in hun onderwijs. Ze bespreken de inhoudelijke en organisatorische hobbels die zij tegenkomen en delen hoopvolle ontwikkelingen. De dag sluit of met een reflectie onder leiding van de Vereniging van Hogescholen – hoe zorgen we ervoor dat deze onderwerpen niet alleen in aparte vakken of minoren terugkomen, maar worden geïntegreerd en verankerd in de opleidingen?

Wil je bijdragen aan de heo-dag en jouw kennis en ervaring delen met toekomstgericht hoger economieonderwijs? Mail Maarten Nijman, of meld je direct aanWe kijken graag samen hoe dit het beste past in het programma.

Week van het Economieonderwijs
Tijdens de Week van het Economieonderwijs staat elke dag een andere onderwijslaag centraal. Maandag 18 november staat in het teken van economieonderwijs op mbo-opleidingen, op dinsdag 19 november het universitair economieonderwijs, woensdag 20 november is de dag voor hoger economisch onderwijs en donderdag 21 november het economieonderwijs op middelbare scholen. De laatste dag, vrijdag 22 november, richt zich op doorlopende leerlijnen en kruisbestuiving tussen de onderwijslagen.